Kultur lördag

Kvällen började med födelsedagsmiddag för steffi på green mango. Det är en thairestaurang på möllan med gudomlig mat.Har ni aldrig varit där så rekomenderar jag det starkt.

Efter middagen träffade jag P,M,S,I , Vi fem gick på kulturrunda i stan.

Första stoppet blev köpcentert leonard på möllan. Det var flera olika konstnärer som ställde ut. Där såg vi en hel del konst som fastnade. Speciellt ett foto som var taget innuti ett gamalt svenskt bårhus med texten * hjälp jag dör på väggen*. Svårt att beskriva bilden och det starka budskapet. När man inte ser bilden framför sig. Men jag blev verkligen tagen. Har fortfarande inte kunnat släppa bilden. Den gick rakt in i hjärtat. Ett annat konstverk som jag fastnade för var. En stor tavla som visade olika världsdelar och platser med hjälp av tidningsutklipp och andra olika utklipp. Som sedan satt ihopa. Tyvärr så fotade jag ingenting på leonards utställning =(

Sedan blev det en utställning på lugnagatan. Inne på en gård i källaren. Vi hade lite problem att hitta dit så vi fick stanna och fika lite i bilen. Galen biltur med 5 crazy girls haha. Äntligen kom vi fram. WOW vilken utställning. Häftiga och färg=)tavlor. Se de två första nedanför. Hade velat köpa alla. Men de låg tyvärr på ca 20.000kr st.

Sen blev det gamlavästern. Tyvärr hade utställningen som vi ville gå på redan stängt. Men fick se en underbar gigantisk tavla genom fönstert. Se bilden längst ner.

Vi avslutade vår kulturkväll på mazetti där det va fotoutställning. Censur belagda foto kan man lungt säga. bl.a två äldre pensionärer som hade sex, två håriga tjocka gubbar som kysste varandra. Ja ni fattar det fanns en hel del vågade foto. Jag gillade utställningen fina mänskliga foto.

Är glad att jag äntligen börjat uppskatta konstverk på riktigt.

En bild säger mer än 1000 ord.

punkt
slut
=)
 

 
 
 


Kommentarer
Anonym

så snygga de blå tavlorna var helt fantastiska /susanne

2012-10-02 @ 20:30:33
Tommy S

Glad att du ser bildkonst med nyfikenhet Malin..bilder är hjärnans tolkning av ord som vi inte kan komma åt på annat sätt än att känna in :-)

2012-10-02 @ 21:26:25
pia strömstedt

Mycket intressant läsning kram.

2012-10-04 @ 20:25:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

queensize.blogg.se

jag är en tjej som kommer använda min blogg främst som matdagbok, men även skriva personligt, om resor, skönhet, smink, träning, killar och hälsa

RSS 2.0